söndag, augusti 17, 2008

Riktigt positivt

Fick till ett riktigt positivt pass i förmiddags. 3km, precis som vanligt. En annan slinga, där terrängen inte är lika välbekant, så klockan inte skulle spela lika stor roll. Inte fören vid 7-8' kom första känslan nera i senan. Men den var kort och det var väldigt lite känningar i foten under hela passet.

Vilket är extra positivt då jag igår körde både längre och md hårdare motstånd på motionscykeln. Var beredd på att det skulle kännas en hel del under löpningen idag.

Kom och tänka på under passet att jag haft Tjurruset som mål att köra i höst. Att jag skulle vara hel då och se det som en nystart. I stället får jag nog skjuta upp den till nästa vår. Två Sjöar kan bli aktuellt. Om inte allt löper på perfekt, då finns det lite lopp under vintern. Snömilen, sylveterloppet. Men just nu ställer jag in mig på Två Sjöar. Då hinner jag få lite km i benen också. Förhoppningsvis.

Men efter idag så känns det väldigt hoppfullt. Nu gäller det bara att hålla huvudet kallt. Fortsätta på 3-4km närmsta veckorna. Och sedan höja väldigt väldigt långsamt.

Skönt när man får ett sånt här bra pass, det behövs för att man ska orka fortsätt med den här eländiga rehaben. Nästa pass blir på onsdag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Hoppas vi ses på startlinjen under något av de loppen du nämner. :)

Kör hårt!

Anonym sa...

Många glädjande rapporter i rad nu! Beundrar din disciplin, men så har du ju lång rehaberfarenhet att falla tillbaka på. Jag antar att du inte tar Berglunds stående uppmaning bokstavligt... ännu. :-)

Glenn sa...

Berglund >> Hoppas jag med. Men det får ta den tid det tar.

Jumper >> Det sägs att man lär av sina misstag. Jag tror jag måste göra om misstagen många gånger innan jag lär mig. :)

Berglunds utmaning får stå och vila ett tag. Jag måste få ett stort antal km i benen innan det blir tal om tävling.