onsdag, augusti 03, 2011

Obefintlig form

Steg upp i morse och kände ingenting i knät. Inte ovanligt eftersom jag aldrig brukar känna något när passen väl är avslutade. Men tanken var att försöka gå igång kroppen lite på morgonen så allt inte är så stelt när jag väl drar iväg.

Efter lite frukost så drog jag på mig skorna, den här gången lättare skor utan de nya iläggsulorna. Tänkte att uppvärmningen skulle få avgöra om det blev lugn distans eller intervaller. Efter 5km värmning så kände jag ingenting i knät så det var bara att ställa in klockan och köra iväg.

Målet var 15x200m med 30'' ståvila på grusväg, men jag pallade bara 10st idag. Formen är verkligen kass just nu.

Första loppet gick på 32'', kanske lite för fort. De resterande låg mellan 35'' och 40'' och jag var riktigt trött. Dock utan känningar i knät.

Men 2km i farter mellan 2.55/km och 3.19/km får vara okej. Skönt med lite överfart igen och dessutom utan känningar i knät.

Så under nerjoggen funderade jag lite på vad det beror på. Kanske att jag körde i skor utan de nya iläggen och med mindre stötdämpning. Eller att jag masserade senan längd utsida lår ordentligt igår kväll. Kanske för att jag tog en diklofinak tablett igår kväll. Eller så var det helt enkelt en bra dag där det gick i lite högre farter, fast samtidigt var det 5km uppvämning i lugn fart och nerjogg i lugn fart utan känningar.

I vilket fall som helst, väldigt skönt och positiv känsla. Även om formen verkar vara obefintlig i dagsläget. 10 st 200:ingar i de farterna ska inte vara några problem alls egentligen. Men jag antar att man ska vara nöjd med att inte ha ont.

3 kommentarer:

Mr T sa...

Inte en chans att du har obetydlig form. Du sprang ju milen under 39 förra veckan. Hur känns knät idag efter 200ingarna?

Glenn sa...

Mr T >> Men det känns tungt. Varenda pass. Och jag får slita på pass och tider som jag enkelt gjorde innan maran.

Knät känns bra. Lite stel i vaderna bara. Men det fick bli vila idag eftersom vi bilade hem. Funderar på lite 400:ingar på vilunda i helgen. Sugen?

Mr T sa...

Kan tyvärr inte i helgen. Nu är det min tur att åka på bröllop. Dessutom kan du kolla in mitt pass idag ;)