tisdag, januari 19, 2010

Hitta rytmen igen

Förra veckan gick perfekt. Allt kändes bra och klaffade som det skulle. 18km långpass. Tusingar. Och ett tempopass på milen. Benen var riktigt tunga på tusingarna, men kom igen och svarade riktigt fint på tempopasset.

På fredagen firade jag lite med att gå på bio och se Snabba cash. Men det kanske jag inte skulle ha gjort. På söndag morgon. Vaknade jag lätt illamående. Men en sån där känsla man kan ha om man setat framför tv:n en hel deg utan frisk luft. Eller ätit sötsaker hela dagen. Nu hade jag inte gjort något av det, men känslan var den samma.

Några timmar senare. Strax efter sängdags (som den dagen var kring 19) besökte jag toaletten och slängde upp lite tacos. Och så fortsatte det. Nu höll sig magsjukan inte i sig så länge, men enligt reglerna var jag tvungen att hålla mig hemma från arbetet i 48 timmar.

Idag har det känts lite lätt meningslöst, men regler är regler. Däremot passad jag på att rasta benen i 7km. På det vidriga underlaget. Nu kommer det svåra bara, att komma in i träningsrytmen igen. Framför allt när den här veckan innehåller en hel del annat på fritiden.

Inga kommentarer: