torsdag, januari 07, 2010

För bra för att vara sant

Och nu pratar jag inte om att Djurgården leder mot Modo med 5-1 efter första perioden. Utan om den senaste tidens träning. Jag har fortsatt kunna mala riktigt bra pass. Allt från 10-15km pass. Under helgerna har det varit lite uppehåll med träning på gymmet, och på så sätt också intervaller. Men min förhoppning är att det ska komma igång nästa vecka igen.

Senaste dagarna har jag dock hängt på gymmet. Kört distanspass efter distanspass. 15km där jag avslutar sista 5km på 4.30-fart. Ett 12km pass där sista km gick på 4.08. Och kanske bäst av allt. När kroppen är som tyngst och huvudet bara säger åt en att stanna inne och ta det lugnt, så sticker jag ut och kör i minusgraderna.

Så det är bara att njuta vidare. Det känns fantastiskt bra just nu. Jag tror inte jag har kört på så här bra på många år. Och än så länge, så känns knän, vader och allt sånt riktigt bra. Ibland väldigt tunga och tröttkörda, men väldigt bra.

Den här veckan ligger planerna på 70km på mina sex pass. Två pass kvar och ynga 23km. Det ska jag nog klara av. Kommande vecka blir nog något liknande, känns fortfarande onödigt att höja för mycket just nu. 70km är en bra nivå kommande veckor.

2 kommentarer:

Dexter sa...

Att göra 7 mål på 19 skott är helt sjukt. Hade Modo en plastpåse i mål?

Kul at det går framåt och jag håller med att det är onödigt att höja för mycket. 70 km är mycket.

Glenn sa...

Dexter >> Jo, om de ens hade en plastpåse i mål :)
70km är inte för mycket, det är en bra början, helt klart.