onsdag, oktober 22, 2008

Veckan som varit.

Det blir inte så mycket skrivet här. Ska försöka ändra på det nu när arbetet har börjat lugna ner sig. När utvecklingssamtalen är gjorda och alla kurser och möten börjar ta slut.

Senaste veckan har jag i alla fall fortsatt med att köra varannan dag. I fredags hade jag ett pass på 7.5km i 4.37 fart. Var tungt i början, men flöt på fint efter 5-6'.

Sen har det fortsatt i den stilen. Den här veckan tänkte jag ta det lite lugnare. Gå tillbaka till löpning var tredje dag. Inte för att det har blivit sämre i senan. Utan mest för att vara helt på den säkra sidan och inte stressa upp med högre fart eller fler pass.

Igår var det ett pass med Janne. Det var länge sen vi körde ihop. 5 km fick vi ihop och ett behagligt lugnt tempo. 4.45/km. Undrar om det går att springa långsamare än 5.00/km. Jag strävar efter det ofta, men tycks inte riktigt klara av det.

Idag hoppade jag upp på cykeln. Värmde upp med att trampa 10km och satte sen iväg med lite intervaller. 5x2' med 1' lugn cykelvila mellan. Tog en hel del. Men kul att få känna sig lite lagom sliten efter.

I morgon blir det lite lätt styrka igen, innan det bär iväg ut i skogarna på fredag. Ska försöka satsa på ett pass runt 7-8km. Det tar sig. Det tar sig.

Inga kommentarer: