måndag, oktober 13, 2008

Ett helt varv

Vet inte riktigt vad som hände i helgen. Bestämde mig mer eller mindre för att bara stanna kvar i soffan och skita i alla vad träning heter. Tyvärr blev det också så. Jag malde igenom ett par filmer i stället för km.

Idag är det måndag och det kanske är dags att ta tag i livet igen. Försöka hitta tillbaka. Jag försökte hitta tillbaka genom att försöka mig på ett helt varv i rösjöspåret. Totalt 7km [32.44.73]. Benen kändes pigga och lungorna likaså. Och det allra bästa var att senan kändes riktigt bra. Första lilla ömheten kom runt 25' och det var inte alls så farligt.

Började spåna lite på en slags planering för framtiden. Men jag tror jag väntar någon vecka innan jag avslöjar något. Så inte senan säger emot närmsta dagarna. Men det är kul att igen börja fundera på lite allvarligare träning än det jag gör nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Väntar med spänning på framtidsplanerna :)

För övrigt kan det meddelas att din veckomängd kommer pulverisera min denna vecka... Kör hårt!

Glenn sa...

Oj, det var inte illa. Men det kanske har sina förklaringar också :)

Hur känns det med motivationen nu? Börjar sugen komma tillbaka?

Anonym sa...

Är riktigt sugen på att springa, men samtidigt känner jag fortfarande mig obekväm med hur jag ska lägga upp löpningen i famtiden... Det bästa vore nog om jag bara bestämde mig och körde helhjärtat, allt velande fram och tillbaka tar en massa tid och energi. Frågan är bara vad det skulle vara...

Glenn sa...

Man önskar att det fanns ett enkelt och rätt svar. Men tyvärr är det bara man själv som kan bestämma vad man vill göra.

Jag började med att köra 800-1500m och hinder. Men i slutet på min "karriär" så kom tankarna och lusten allt mer upp till de långa distanserna. Tyvärr fick jag inte utforska dem riktigt. men det kanske inte är försent än. Återstår att se.

I alla fall. det ena behöver inte utesluta det andra. Du kan träna för 5000-10 000 och ändå blanda in långpass så du är redo för en fin mara.
Kombinationerna är obegränsade.