lördag, mars 05, 2011

Dubbla pass

Det blev två tunga pass idag. Inte för att det andra var ett direkt tungt i sig, men efter morgonens intervallpass så var det inte direkt lätta ben som studsade runt 11,7km tre timmar senare.

I morse tänkte jag att jag skulle dra av 8x2000m i 4.00-fart med 2' joggvila. Lutningen på 1%. Egentligen inget direkt mördarpass men jag fick slita ordentligt ändå. Benen kändes inte alls speciellt lätta idag, och kanske är det inte alltför konstigt med tanke på mängden i veckan.

Första sex loppen lyckades jag hålla både farten och lutningen, men på de två sista vek jag ner mig och plockade ner lutningen till 0%. Farten bibehölls hela vägen in och med en extremt kort nerjogg inkasserade jag 24 km i träningsdagboken. Och närmare 35km totalt idag. En bra dag.

Avslutar veckan med 17 lugna km i morgon och hoppas se 130km totalt i veckan. Med andra ord: rekordvecka!

Inga kommentarer: