onsdag, mars 23, 2011

3.20.59

Äntligen har vägarna blivit fria från is och jag hoppas det ska göra underverk för min lagom tilltyglade ljumske/mage. Det är inget som egentligen påverkat träningen det senaste året, men det skulle vara skönt om det blev riktigt bra.

I vilket fall som helst. Det rullar på, och det är riktigt skönt. Motivationen är inte direkt på topp just nu. Men jag kör det jag ska och det känns riktigt bra under passen.

Förra veckan var en lätt vecka med hela två vilodagar. Lite bortskämd blir man, men samtidigt svårare att hålla rytmen med träningen. Ett hyggligt pass med tusingar (3.21.17 i snitt på 9 lopp) och ett pass med lite längre intervaller (3x5km med 500m joggvila) som gick i mellan 4.10/km och 4.01/km, snabbast på sista loppet.

Nu har jag precis avverkat veckans första kvalitetspass. 9x1000 med 60'' vila. Drog till med ett nytt "rekordsnitt" för den här säsongen på fina 3.20.59. Men jag fick slita ordentligt på sista 600m.
Det var näst sista passet med tusingar, sen blir det dags för lång backe. Usch! Samtidigt blir det lite roligt att jämföra de tiderna med förra årets.

Inga kommentarer: