söndag, januari 09, 2011

Glashala gator i Avesta

Första veckan av 2011 är över. I alla fall snart. Några timmar återstår. Det blev en bra vecka. 110,55km fick jag ihop och det ger en fin tredje plats på "10 i topp" listan. Efter det irriterande avbrutna intervallpasset i tisdags så var det mest distanspass som återstod.

Dubbla pass i torsdags eftersom jag gärna vill ha en vilodag. Men det var svårsprunget. Då plusgraderna slog till så blev underlaget vidrigt. Kanske det värsta på väldigt länge. Ja, tills idag i alla fall.

Men jag fick ihop två pass. Med fyratimmars vila mellan. En 13km runda på morgonen och en 10:a på eftermiddagen. Men en kortare paus mitt i då jag hjälpte en kvinna att ta sig upp på vägen med bilen igen.

Vaknade med extremet tunga ben på fredagen. Kände att det skulle bli väldigt tunga 16km på bandet. Men när jag väl stod där. Så flöt det på riktigt bra. Lite lugnare första 6km för att sedan pressa på lite extra. Strax under 45 på avslutande milen. Och 3.55 och 3.48 på de två sista km. Och det kändes väldigt lätt och spänstigt.

Idag for jag upp till Janne i Avesta. Blev 14 km på glashala gator. Kände att det tog ordentligt på ljumskar och vader. Får se hur man mår i morgon. Men 110km klarades och det är huvudsaken. Nu kan jag vara nöjd i några timmar. Sen är det en ny vecka och nya km som ska plockas. 90km tror jag veckan ligger på. En "mellan vecka".

Inga kommentarer: