söndag, september 12, 2010

Uppe på 45km

Det kanske är på sin plats med en uppdatering nu. En vecka har gått sedan sist. Jag har fortsatt rehabträningen. Om man nu ska kalla det så. Det är inte så mycket till rehab, utan mera en stegring av träningsmängden.

Senfästet känns okej. Inte sådär 100% som jag vill. Men det går bra att springa. Än så länge. Första 7-8' känns det lite instabilt, men sen är det bara att mala på som förr. Nästan.

Igår var det tänkt att jag skulle dra av Stockholms halvmara på nytt pers. D.v.s under 1.29. Jag är helt övertygad om att jag hade fixat det också. Om det nu var så att jag stått där på startlinjen. Nu var inte fallet så, utan jag valde att inte chansa med senfästet. Utan stod över tävlingen för att kunna köra för fullt hela höstenoch vintern i stället. I mitt nman sprang i stället Janne. Och han lyckades få in mitt namn på en riktigt fin placering och tid. 1.18 och en fin 64:e plats. Jag kan inte sluta att imponeras över min storbror. Och känns en enorm mängd avundsjuka.

Men jag antar att det bara är att kämpa vidare. Lite närmare hans tider kanske jag kommer. Någongång. Någonstans.

2 kommentarer:

Mr T sa...

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4593075&postcount=640

Glenn sa...

Mr T >> Fin story! Och skönt med en bra sena och vinst mot irländaren. :)