onsdag, september 01, 2010

De första stegen

Cykeljäveln har fått stå stilla ett tag nu. Efter intervallpasset på lördag morgon så kom en förkylning på besök. Kanske var det ändå rätt tidpunkt. Då fick senfästet vila några dagar helt.

Men idag. Då kunde jag inte hålla mig längre. Jag var bara tvungen att ge mig ut i skogen. Varvade lite med löpning och gång. Precis som jag gjorde med knäskadan för något år sedan. Då fungerade det fint. Får hoppas på samma resultat nu. Det blev totalt 17 dagars löpvila. Hoppas det räcker. För nu vill jag komma i gång igen. Komma igång med de långa hårda passen. Men jag lovar. Jag ska ta det lugnt med stegringen.

3km löpning blev det totalt idag. Rullade fram i steget. Ingen tålöpning. Det vågar jag inte än. Men senfästet kändes bra. Inga besvär. Inte under passet. Ingen efter. Så nu hoppas jag att jag långsamt kan trappa upp igen. Men jag vågar inte hoppas på något. Det har ändå bara gått tre km.

Inga kommentarer: