fredag, september 03, 2010

Ljusning?

Så har testandet av senfästet fortsatt. Och jag har verkligen försökt hålla mig till att ta det lugnt och hålla nere både tempot, steget och distansen. Igår drog jag iväg till gymet. Tänkte köra på bandet så jag hade koll på farten och få lite plant underlag. Kändes bra. Ingen ömhet på fyra km. Och en skrattretande tid på 22.04.

Idag kanske jag borde vilat hälen lite. Men när det känns bra är det som svårast att inte springa. Så jag hoppade upp på bandet igen. 5km den här gången. Och en avslutande km på 4.56. Fortfarande riktigt positiv känsla i fästet.

I morgon blir det vila dock. Det måste det. Så kanske det blir några lugna km ute på gärdet på söndag då det är dags att gästa tjejmilen. Får hoppas på en bra känsla där också och att det nu kan fortsätta att trappa upp det här.

Inga kommentarer: