söndag, juni 27, 2010

Det gäller att vara flexibel

Hade som plan att den här lite lättare veckan avsluta med ett tuffare bandpass på gymet. På schemat stod det 21 098m under 1.30. Jag vet inte om jag skulle klara det, men även om jag inte skulle fixa det så blir det ett tuffare långpass.

Jag värmde upp genom att springa till gymet. Och för att mötas av lapparna på ytterdörren som visade på att det var stängt hela helgen. Skitroligt. Så i stället får det bli ett långpass ute i solen. Inte fel det heller, men inte samma test som det jag planerat att köra.

Precis när jag ska springa iväg igen så möter jag Janne som är ute på sin 7km lunchtur. En runda som han brukar köra på rätt ordentligt. Du som jag är, så hakar jag på i fyra km. Och efter det, så var det bara att inte att resten av mitt långpass skulle bli en riktigt plågsam historia.

Jag hade rätt. För bara några km senare börjar det ta emot rejält. Värmen ligger dessutom på och suger ut all energi ur kroppen. Jag börjar frysa. Fantisera om vatten som rinner. Och när jag närmar mig B-Vik, så inser jag att 23km blir en omöjlighet i dag. Jag fick stanna på 20km och en helt tom kropp. Kanske får det vara okej med tanke på omständigheterna. Det är ändå en lugnare vecka. 62km totalt på 5 pass. En miss med 3km, men helt okej ändå.

Inga kommentarer: