tisdag, mars 24, 2009

68 sekundjävlar senare

Efter två veckors vila stack jag idag ut för att testa om knät skulle hålla. Det gjorde det. I 68 sekunder. Sen började det göra ont igen. Och efter några minuter kom ömhet i det vänstra också. Inte lika intensivt som i det högra. Men det känns inte okej.

Ska höra lite med Fröken Bengtsson som är spcialicerad på idrottskador. Hon hjälpte mig senast när jag hade liknande knäproblem. Har för mig att det gick rätt snabbt efter hennes behandling.

Nu blir det några dagars soffsittande till. Hade nästan börjat vänja mig vid det. tycka det var skönt att komma hem och sätta sig i soffan. Inte göra ett skit. Men så idag. Under de 2km. Fick jag den där härliga känslan över att springa. Att fara fram över fälten. Genom skogarna. Längs vägarna. Och bara att få den känslan igen. Är en liten vinst.

Inga kommentarer: