lördag, mars 14, 2009

Break

Det går inte. Efter att ha provat jogga några långsamma km med Janne så sa det stopp. Redan efter 2' började det ömma i knät och 20' senare när vi stannade så gjorde det förbannat ont. Dagen efter kunde jag knappt gå. Det går inte att böja på knät ordentligt. Och det är en lättare svullnad.

Någonstans började jag fundera på löparknä. Men det är väl på utsidan man ska ha ont då? Jag har ont mitt på och lite på insidan.
Nu har det gått tre dagar sedan passet och knät känns bättre. Jag kan böja på det och luta mig på det ordentligt. Men jag tror ändå det kommer att dröja några veckor innan jag testar att jogga igen.

Som tur var har jag ingen direkt säsong som jag missar. Även om det känns riktigt trist när jag väl var uppe på 20km pass och bra intervaller. Nu är det bara att vila och låta skiten bli bra igen. Och så börja om från början igen.

Har bytt både löparskor och fritidsskor. Om det nu skulle ha påverkar knät. Samt kör styrka för musklerna kring knäskålen. Så är det bara hoppas att det hela blir bra snabbt. Trist. men någon sa att träningslivet är långt. Så det är väl bara att vara nöjd att det inte är senan som gör ont.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trist trist, men löparknä är som du säger på utsidan av knäet. Hoppas du frisknar till snabbt och kommer tillbaka till träning!

Kör hårt! :)