tisdag, juni 03, 2008

Två lite halvdana löppass

Senaste veckan har det varit lite mera positivt igen. Fick till ett bra joggpass med Janne i söndags. Lite längre än vanligt. Hela 2.5km totalt. Innan dess hade jag vilat i fem dagar då senan känts riktigt stel. Men där jag i stället kört lite allmänstyrka här hemma.

Dagen efter söndagspasset var senan knappt stel alls. Och under dagens pass kom ömheten lite till och från.

Jag har nog fegat lite med senan under rehabtiden. Inte vågat sträcka ut den ordentligt när jag springer eller går. Nu har jag börjat göra det. Försöka få bort det lite haltande steget, även om det gör lite ont i bland. Kanske hjälper det inget, men det kan heller inte vara bra att halta när man kanske inte behöver det.

Får se hur senan svarar på 2.5km i dag också.

Inga kommentarer: