fredag, juni 13, 2008

Behandlingen är igång

Nu har jag startat med bahandlingen på senan. Sjugymnasten valde att attakera skiten med accupunktur och med ström genom en del av nålarna. Lugn och pulsaktik. Efter två bahandlingar kan jag inte direkt påstå att det blivit bättre, men jag får nog ha lite tålamod. Det har inte blivit sämre och kanske är det det viktigaste.

Idag cyklade jag till och från dagens annorlunda arbetsplats. Totalt 39.9km blev det. På vägen hem susade jag igenom en del av Runby spåret. Ett spår jag ofta har tränat i. Och så kom det där. Det där enorma suget att bara få susa fram mellan träden på lätta steg. På steg som inte gör ont. På steg som är starka och spänstiga. Steg från förr.

I stället blir det nu helvila från all belastning. Ingen löpning. Ingen cykling. I minst två veckor till. Medan jag fortsätter att få lite behandling på senan. Tur att det finns fotboll på kvällarna nu ändå, så det finns något tidsfördriv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har vi en blogg jag missat fram till nu. Ska bli kul att följa din väg framåt och hoppas du kommer tillbaka till spåret snart!

Kör hårt!