tisdag, juni 17, 2008

Mer och mer ström

Behandlingen fortsätter. Nu har jag varit hos Ingrid (sjukgymnasten) tre gånger och fått ström i senan. Idag höjde vi styrkan på strömmen en aning så effekten blir ännu större.
Jag vet inte riktigt om det hjälper, men det är svårt att säga det efter bara tre gånger. Dessutom får jag inte provspringa ännu så jag vet inte resultatet förren det blir dags att dra på sig löparskorna igen.

När jag ligger där på britsen så känns det ändå gaska bra. Strömpulseringarna tar ordentligt och jag får någon slags känsla av att det kommer att bli bra. Hoppas det inte förblir en känsla utan att det om några veckor när det blir dags att testa foten, verkligen känns bra.

Höstträning med härlig distans genom skogen. Löven börjar skifta färg och luften är kyligare och lätt att andas. Hösten är den bästa tiden att träna på tycker jag. Och sedan är det dags för vintern. Grunträningen. Förhoppningsvis tunga 1000:ingar. Men...jag kanske ska hålla huvudet kallt än så länge. Det är bara juni. Och jag ska upp på den där britsen ett par gånger till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det framåt. Vet själv hur frustrerande det är att inte kunna springa. Har rehabat mer eller mindre konstant sedan november och det är först nu jag kommit igång på allvar. Ont i båda hälsenorna, två ärrbildningar i höger vad samt muskelknut i hamstrings, allt det har man haft sedan jag började springa igen. En del är ju iofs arv från 20 år sedan då man friidrottade och orienterade.

Ser att du provat det mesta, inkl stötvåg. Det var stötvåg som blev min räddning. I och för sig har den vänstra hälsenan varit extra jobbig, men efter att jag gick till en massör som masserade bort en muskelknut på soleus-muskeln och jag själv masserade bort en muskelknut djupt inne i vaden har den börjat kännas allt bättre. Tror efter alla behandlingar att det är för dåligt stretchade och för svaga vader som ger hälsenebesvär, tillsammans med förekomsten av muskelknutar i vaden. Fixar man detta blir man frisk.
Jaja, långt inlägg, men det var intressant att läsa din sida, jag kände igen mig i en hel del.

/medeldist

Glenn sa...

Medeldist >> Det låter som vi har en del skador gemensamt. Och skönt att höra att du börjar få ordning på dina skador.
Antar att det är det man får betala när man malt pass och tävlingar i flera års tid. På bana och i terräng.

Skulle vara kul att skriva om några grymma pass i stället för den trista rehaben.