söndag, september 11, 2011

Välkommen motivationsbrist

Det kanske är på tiden att uppdatera sidan lite. Jag har inte legat på latsidan. Eller. Jo, till viss del har jag faktiskt det.

Jag vet inte hur pass långt bak jag behöver gå men det finns i alla fall två pass som är värda att nämna. Först terrängintervaller uppe i Runbyspåret. 3x2km med 3' vila mellan. Snittet hamnade någonstans kring 3.45/km. Även om jag fick slita ordentligt för att hålla farten, inte minst i backarna, så kände det riktigt bra.

Två dagar senare var det dags för ett liknande pass. 3x2km med 500m joggvila. På löpbandet. Tanken var att få jobba i lite högre farter. Loppen den här eftermiddagen gick i 3.32/km, 3.30/km och 3.28/km. Känslan var kontrollerad och bra.

Men sen tog det stopp. Jag flög upp till Umeå för en anställningsintervju och en begravning med boupptäckning. Det fanns varken tid eller mental kraft att ge sig ut och träna. Totalt blev det hela fem vilodagar. Och efter det har det varit svårt att hitta motivation att köra. Riktigt svårt. Har kommit till en tung mental svacka nu och ger mig mest ut på 8-10km joggrundor.


Inga kommentarer: