söndag, februari 22, 2009

Vilse

Helt plötsligt så var det vitt ute igen. Och med det kom lössnö och snömodd. Precis det jag senaste veckorna verkligen önskat få slippa.

Efter joggpasset på 4km igår skulle jag testa lite längre idag. Jag kände mig inte sämre än igår, rent förkylningsmässigt. Så det var bara sticka iväg och sattsa på 7-8km.

Jag körde skogsvägar bort mot Täby. Vägar jag inte kört speciellt mycket tidigare. Men känner igen hyfsat bra ändå. Trodde jag. Plötsligt så kom jag fram till samma ställe hela tiden. Gång på gång på gång. Stället kände jag igen. Men inte hur jag skulle ta mig därifrån hem.

Efter en del chansande. Skyltletande. Och halkande. Så kom jag ut där jag kom in. Och så var det bara att lunka hem igen. Blev 12km i stället för de 7-8km jag tänkte att det skulle bli. Benen var fruktansvärt tunga. Men det kommer de nog vara några dagar till. Tills fökylningen är helt borta och kroppen återhämtat sig från den. Undertiden fortsätter jag med lugnare distanspass. Kanske på säkrare marker.

Inga kommentarer: