torsdag, februari 12, 2009

Säkerhetsvila

Jag är inte slut som förra gången jag behövde vila. Varken mentalt eller fysiskt. Utan det här blir några dagars säkerhetsvila. Efter passet i måndags kände jag mig lite stel i övre senfästet. Samma sak efter passet i tisdags.

Så jag tar några dagars vila bara för att inte riskera något. Jag har ingen pansik att komma i forn till något speciellt. Inte just nu. Så det känns dumt att chansa och springa på och därför åka dit på något skit i senan.

Nu är det torsdag kväll och jag har vilat två dagar. Planen var att springa hem efter jobbet i morgon eftermiddag. Men kanske blir det ytterligare en vilodag. Kanske blir det inte det. Jag får se hur det känns i senan i morgon bitti.

Själva senan känns annars fortfarande bra. Där jag hade ont tidigare känner jag ingenting. Och då har jag kört på rätt bra. Riktigt bra delvis.

Inga kommentarer: