söndag, juni 10, 2007

Fortsatt bra i baksidan

I fredags blev det ett bra pass på 7,5 km (32.35.86). Sköna varma skogsvägar och ett hyggligt tempo. Samt en baksida som kändes problemfri.

Idag var det sista passet, det sjätte, för veckan. Ett kort och lugnt morgonjoggspass på 5km (23.27.22). Och även under det passet kändes baksidan bra.
Det som oroar mig lite dock är en känsla i vänster hälsena. Jag har avrit lite öm i den den senaste veckan, men eftersom jag samtidigt haft ett litet sår på senan har jag inbillat mig att det ska komma från mina nya skor. Men på morgonen känns det lite stel i senan. Så jag vet inte riktigt vad det kan vara, jag har knappast kört så hårt att det ska vara någon överansträgning i senan.

Jag får väl avvakta några dagar till och se hur det känns. Den här veckan var det korta "komigångpass". Mest för att hålla igång rytmen och baksidan. Nu när den känns relativt bra är det på tiden att öka träningsdosen igen.
Jag kör inga intervallpass nästa vecka heller, men ökar distanspassen så de ligger strax över milen i snitt i alla fall. Och hoppas att det blir bra i senan.

Inga kommentarer: