fredag, oktober 16, 2020

När det går för bra

Kroppen känns relativt bra just nu. Så har jag tänkt den senaste tiden. Passen blir gjorda. Långa, hårda och lugna. Har fått till en bra skillnad numera mellan de hårdare passen och de här lugna passen, de jag alltid springer för snabbt annars.

Sedan kom passet igår kväll. Ett lugnt milpass bara. Inga konstigheter. Efter några km började det kännas lite stelt längst upp i den högra vaden. Så klart. Men jag vet inte. Dagen innan hade jag kört en del exentriska tåhäv och enbenståhäv i trappan. Kan vara en lättare träningsvärk från det. Hoppas jag. I samma veva kommer lite känningar i halsen och huvudet. 

Jag kanske har gått på för hårt senaste veckorna. Det vore så klart inte första gången jag skulle göra något sånt. Inte när allt känns så bra. Förra veckan var det 6x350m i backen. Den här veckan var det sju lopp. Dessutom ett 32km pass i lördags. Det kanske gick för bra helt enkelt.

Nu är det fredag och helgen är alldeles strax här. Egentligen när jag känner för det. Planen är yoga idag. 20x400m i tröskelfart i morgon och ett lugnt 20km pass på söndag. Får känns efter hur vaden känns i morgon. Kanske är det ändå smartast att ställa in fartpasset i det här läget.


Inga kommentarer: