onsdag, juni 01, 2011

Bike-time

Efter att ha reflekterat några dagar så har det egentligen inte hänt allt för mycket. Inte rent fysiskt i alla fall. Men redan dagen efter maran så ville jag ut springa. Jag ville fara fram längs vägarna och känna pulsen höjas och svetten rinna. Jag tror att jag någonstans kände stor revanchlust. Det fanns så mycket mer att ge. Det fanns så mycket bättre förutsättningar. Konstigt nog har jag samtidigt känslan av att en debut på 3.11 ändå är okej.

I vilket fall som helst. Det tog ända till tisdagen innan jag drog på mig skorna för att dra ut i skogen. Men det gick inte. Inte längre än 3km totalt. Hälsporren gjorde så förbannat ont så det inte gick att springa. Inte ens haltande. Så jag antar vad som väntar nu. Cykeljäveln. Bike-time.

Cyklade 20km på motionscykeln idag. Skönt att känna lite trötthet igen. Har lagt upp lite program kommande två veckor. Med lugna cykelpass, långpass och intervaller. Allt ridandes på den där cykeljäveln. Så får vi hoppas att hälen läker snabbt. Jag har inte tid att vila nu. Jag är i form. Bra form. Här måste malas km. Löpandes.

3 kommentarer:

Niclas sa...

Man va fan Matte, 3,11 är mer än okej. Det är en grym debut!

Sen ska du inte ut och springa förrän du kollat upp din häl. Onödigt att kanske bli borta från löpning en längre tid för att du inte kan hålla dig. Du har ju haft sån bra träningsperiod hela året.

Glenn sa...

Niclas >> Jag lovar, jag ska inte springa. Inte kommande veckor i alla fall. Men du som cyklar, tips på bra cykelintervaller? Eller är det bara köra samma sak som vid löpning, fast på cykel?

Vad gäller 3.11... ibland är kraven på sig själv inte de minsta. Och då är 3.11 inte jättebra. Okej, men inte jättebra.

Niclas sa...

Jag skulle säga 4*4 min nästan full blås med 2-3 min rull emellan. Låter lite kort kanske men det är ett grymt pass och det fungerar.

Vad var ditt första mål när du anmälde dig till maran? Det var väl rätt mycket högre än 3.11 Känns som att du skjuter fram dina mål allt eftersom hela tiden så att du måste ha ett superoptimalt lopp för att nå dom. Backa tillbaka ett steg och njut av att du gjort ett resultat som du tyckte va bra för ett år sen.
Jag kommer vidhålla att 3.11 är en jättebra tid och att du var imponerande bra i lördags.