måndag, augusti 17, 2009

Tre veckor rehab.

Den senaste tiden har smärtorna i högra vaden bara återkommit. Det går bra något pass innan det sen kommer tillbaka. Och så har jag fått vila en vecka. Så har det hållt på ett bra tag nu. Allt för länge. Så jag tyckte det skulle få vara nog nu.

Igår började jag skriva ihop ett rehabschema. Där jag kommer att arbeta med att köra excentrisk träning för vaderna. Hälgång för att stärka framsian också. Och köra tvåhäv. Och allt eftersom börja cykla lite. Ingen löpning alls på minst tre veckor. Även om det känns bra att gå.

Undertiden får jag få ut min vilja att springa på tjejerna i handbollen. Igår körde jag 8x70/20 med dem. Och några få av dem imponerade stort. Kanske inte med farten. Men med inställning och vilja. De uppmuntrade varandra under tiden. Och de vägrade stanna efter sex st. De skulle köra alla åtta. Skulle vara riktigt roligt om det blev någon skillnad när de i vinter kör igång med sin handbollsserie.

2 kommentarer:

Mr T sa...

Med en sådan inställning blir det säkert skillnad. Att ha bra inställning är också en talang.

Glenn sa...

Mr T >> Jo, verkligen. Hoppas bara det blir synligt när de spelar sen också.