onsdag, december 12, 2007

Operationen är klar

Nu sitter jag hemma med en nyopererad hälsena. Det gör ont, men inte alls så mycket som jag förväntade mig.

Dr. Gustafsson började operera på den vid 08.30 i går morse och var klar 35 minuter senare. Hela ingreppet gick utan problem. Det han gjorde var att bränna bort en del blodkärl som växte in i själva hälsenan. Och så tog han bort delar av en sk. "nylonstrumpa" som sitter som skydd och glidhjälp runt senan. Den hade klistrat fast på senan och börjat vecka sig.

Men nu är det borta och det var en näst intill identisk operation som på den högra senan för tre år sedan.

Nu sitter jag här och hoppas det ska läka snabbt. Värktabletter har jag inte gait och jag tänker inte göra det heller. Jag vill hellre ha en ärlig känsla över hur det känns.
Jag kan inte stödja mig på foten riktigt ännu, men inom någon dag ska det gå att göra.

Undertiden börjar jag köra på lite med styrketräning. Armar, mage och rygg. De ska få sig en omgång varje dag.

Inga kommentarer: