torsdag, juli 26, 2007

Fortsatt cykling.

Jag fortsätter flyga fram på cykeln. Senaste dagarna har jag även tagit mig ut på Järvafältet. Fick ihop en 31km runda i lördags.
Jag har varvat cykling och styrketräning. Fick order om att inte cykla för mycket i början. Vet inte om jag kan påstå att jag följt det. Men efter att det börjat kännas lite i knäna så får det bli lite mera styrka närmsta dagarna.

Det passar utmärkt eftersom jag åker i väg några dagar nu. Men när jag återvänder i början på nästa vecka så fortsätter jag med cyklingen. Tyvärr blir det även fortsättningsvis på en mountainbike.

Hälsenan har blivit bättre. Hade några dagar förra veckan där jag inte kände något alls vid beröring. Jag vet inte vad det beror på. Kanske att jag vilat ett bra tag, inte gått i mina vanliga vardagsskor, börjat träna och få lite mera blodcirkulation i kroppen eller något annat. Bra är det i alla fall och det skapar hopp.

Känner inte alls samma njutelse av att cykla som jag gjorde med att springa. Jag kan inte riktigt köa slut på mig själv med cykeln. Jag kan bli helt slut under själva passet, men några minuter efter är jag pigg igen. Det är något av det jag saknar mest av allt med löpningen. Känslan att vara helt slutkörd. Att lägga sig i sängen och vara utmattad av träningen. Och tänka att snart, snart är det dags för ett nytt pass. Och så somna med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer: