måndag, september 21, 2020

10x500/500

Ytterligare en vecka har passerat. Ytterligare en vecka med bra pass. En vecka där fyra pass känns extra positiva. 
Torsdag: Myren. Inga intervaller den här veckan. I stället distans. Det spelar egentligen ingen större roll om jag lufsar omkring utan att stanna eller försöker springa snabbare i intervallform. Det är lite tungt ändå. Den här veckan blev det 5km runt på myren. Sög bra i benen.

Fredag. Lyckades förhandla med barnen att få springa efter jobbet. Låta dem vara själva en stund. Planen var 4km uppvärmning. 10x500/500 fartlek. Alltså 500m lite snabbare och 500m lite långsammare, fast ändå snabbare än distansfart. Det slutade helt enligt plan och 500:ingarna gick på 3.55 respektive 4.25.

Lördag. Fotbollsmatch utanför stan. Perfekt läge för långpass. Sagt och gjort. 19km i lugn och skön fart.

Söndag. Egentligen sugen på att springa men försöker vara klok. Bara för att det går bra så ska vi inte överdriva springandet. Inte om den här gamla kroppen ska hålla. I stället börjar jag med yoga. Ett yogapass för löpare. Böjer och vrider på stel rygg och höftböjare. Tror det kan bli nyttigt för framtida löppass.

Den här veckan är det intervaller på myren. Det är 600:ingar i helgen. Och det är långpass runt 20km samt yoga. Resten fyller vi ut med styrkepass och lugnare distans. Försöker hålla mig ute så mycket det går. Tids nog blir det ändå intervaller inne på  bandet, det vet jag. Och det tycker jag om.

Inga kommentarer: