måndag, november 12, 2007

Nedräkning

Nu är operationen för vänster hälsena bokad och dagarna kan börja räknas ner. Planen är att köra på lite inför operationen. När det gäller löpning. Det gör lite ont, men inte så illa att jag inte kan springa. Och nu när jag vet att och när jag ska fixa till den, så känns det helt okej ändå.

De senaste tre dagarna har det känts riktigt bra. 6 km [28.13.80], 7,5 km [35.54.98] och 5,5 km [24.04.16]. Under dagens 5,5 km runda höjde jag succesivt tempot utan att trycka på. Ökade steglängden bara och flöt på i ett bra och bahagligt tempo. 3.59.11 på sista km tyder på att lite form fortfarande döljer sig där under ytan.

Nu har jag lite tid innan det är dags att lägga sig på operationsbordet hos Dr. Gustafsson. Under den tiden ska det köras en hel del löpning. Lite mer än 6-7 km pass. Utan att överdriva och överanstränga något annat på kroppen. Men det ger bra förutsättningar till rehaben runt jul.

Så nu kommer nog sidan här uppdateras lite oftare. Allt eftersom passen rullar in.

Inga kommentarer: