onsdag, maj 27, 2020

Pollen?

Det har varit en tuff period senaste veckorna. Den där känslan av att något finns i kroppen som inte vill bryta ut. Den kom tillbaka. Nästan tre veckor gick mellan träningspassen. Huvudvärk. Seghet. Men inget mer än så. Till slut lessnade jag och körde på. Några joggpass. Kom upp till 15km. Det är bra. Men känslan är fortfarande inte bra.


I söndags skulle jag springa till andra sidan stan. Fotbollsmatch för den stora. Regnet har fallit hela dagen. Skön luft. Jag drar på. Kroppen känns riktigt bra. Det var länge sedan. Km efter km går. Klockar milen på strax över 42. Lätt.


Igår. Varmt och skönt. Soligt. Nya glasögonen på. Har man på dem vill man visa sig snabb. Stabil. Det var jag inte igår. Det var så brutalt tungt. Kände mig som en otränad gubbe som inte tagit ett löpsteg i hela sitt liv. Fick stanna för att hämta andan flera gånger. Näsan rann. Slem i halsen. Tungt att andas. Och jag inser att här ligger det något bakom. Kan det vara pollen? Jag har aldrig haft problem med det tidigare. Nu känns det som att allt pekar på det.


Idag faller regnet. Jag har inga problem alls. Kanske ska man passa på att springa när det är skitväder. Kul.



Inga kommentarer: