måndag, september 14, 2009

Mera löpband.

Tänkte att det skulle bli två riktigt fina pass i helgen. Men ärligt talat så tog kräftskivan med damerna på jobbet död på alla de tankarna rätt fort. I stället blev det endast ett kort pass på 4.5km. Ett pass som var riktigt otrevligt och vidrigt. Det var tungt och det var stelt. Det var hemskt. Från första stund. Men någonstans insåg jag kanske att det enda var mitt eget fel. Mitt och alla de Beck's som slank ner under fredagskvällen.

På söndag skulle jag ta revanch. Men fan heller. Jag tog mig inte upp ur soffan riktigt. Och helt plötsligt började friidrotten och så var det kört. Och visst kan jag vara ärlig. Jag hade kass inställning. Jag har inte bättre psyke än så.

Idag däremot. Måndag. Och helgen börjar försvinna ur huvudet. Jag kanske har en sån helg en gång i halvåret. Så det kanse inte är en större fara. Men med måndagar kommer nya möjlighter.
Till sollentunas nya fina anläggning direkt efter jobbet. Och upp på löpbandet. Tänkte återigen att det kanske skulle gå lite lugnare idag. Men det blir så förbannat svårt när jag står där och har andra människor bredvid och bakm mig. Då pressar jag upp farten. Då trycker jag på steget så jag slår i låren i handtagen ovanför. I handtagen en del håller i när de springer. Jag förstår inte tanken bakom det.

5.33.62 och 5.11.19 på det första två km. Det kändes lugnt och skönt. Lutningen på 1%. 4.52.24, 4.45.07 och 4.44.12 på de följandet tre km. Tänkte ett tag att jag skulle stanna på den hastigheten och bara glida vidare. Jovisst.

4.34.23, 4.35.20 och 4.31.04. 8 km passerat och nu tog jag ner lutningen från 1% till 0%. Och plötsligt får jag bromsa i steget. Men i stället för att sänka farten och känslan av löpningen så höjer jag tempot ytterligare. 4.17.25 på 9:e km. Känns riktigt lätt och skönt i steget och andningen.
Sista km går på 4.00.02. Nu känns det att det går snabbt. Sista 3-400m får jag kämpa lite. Men jag är nöjd ändå. Det tar sig. Om någon vecka är jag nog nera på vanliga tider igen. Om vaden får fortsätta att kännas bra.

I morgon är det dags att träna handbollstjejerna igen. Funderingarna ligger på 10x30'' med 30'' vila. Fortsätta med lite snabbhet inför säsongen. Och efter deras träning. Då sticker jag iväg på mitt. Ett par km utomhusjogg. Förhoppningsvis med Mr T. Han vet bara inte om det ännu. Ha!

Inga kommentarer: