måndag, september 28, 2009

Bra avslutning

Börjar veckan med ännu ett löpbandspass. Fick ihop 50km förra veckan på fem löppass. Helt okej med tanke på omständigheterna. Får hoppas jag kan ligga på den nivån ett par veckor till nu innan jag höjer igen.

12km idag alltså. Började lugnt där de första km låg över 5.00-fart. Efter det började jag långsamt höja farten.
5.40 - 5.16 - 5.11 - 5.05 - 5.00 - 4.54 - 4.51 - 4.45 - 4.40 - 4.35 - 4.21 - 4.19

Benen var pigga och fräscha. Antagligen efter gårdagens vilodag. Den kändes välbehövlig efter fem raka löppass. I morgon sticker jag ut på gatorna och springer igen. Måste få fler utomhus pass. Känner att höger benhinna börjar ta lite stryk av allt löpbandslöpning. Men eftersom vaderna kännts helt perfekta senaste veckan så vågar jag nog ta mig ut lite mer nu.

Inga kommentarer: