torsdag, september 24, 2009

Inte mycket tid till annat.

Finns inte så mycket tid i vardagen att sätta sig ner och skriva här. Antar att det syns. Tydligt. Men det kanske inte gör så mycket när träningen ändå löper på bra.

Under de senaste tio dagarna har jag kunnat höja träningen ytterligare. Nu ligger passen på 10-12km och jag har varvat både löpband med utomhuslöpning. Även om löpbandet fortfarande är en stor del av passen.
Det märks nämligen fortfarande en klar skillnad när jag springer på bandet jämfört med utomhus. Ute kommer jag upp på tårna automatiskt och känner av vaderna dagen efter.

Åt andra sidan så är jag rädd för att benhinnorna ska ta stryk av för mycket bandlöpning. Så jag ska försöka komma ut och köra mer ute. Och njuta av den härliga hösten som är på väg.

Passen de senaste dagarna har däremot varit tunga. Det känns inte alls sådär lätt som det gjorde för någon vecka sen. När jag studsade fram i 4.00-fart. Nu får jag nästan slita i 4.45-4.50- fart. Men jag antar att det kanske släpper om något pass.

Inga kommentarer: