torsdag, september 03, 2009

En massa maskiner

Efter de där lite snabbare km tiderna i lördags blev vaden lite sämre igen. På måndagen joggade jag korta 3km och började känns små stickningar i vaden efter bara 3'. Jag hoppades lite att det var dagsformen det var fel på, eller att det var för att jag sprungit en del på jobbet under dagen.

Så tisdagen kom och jag drog på mig skorna igen. Joggade iväg med Janne som sällskap. In i spåret vi växte upp i. 1.8km varv. Två stycken blev det. Och så dit och tillbaka från föräldrarnas hus. Fick ihop 5km och vaden kändes helt okej. Humöret blev lite bättre.

På onsdagen tog jag med Flickan från landet i norr och stack iväg till Sollentunas nyrenoverade anläggning. Och köpte kort där. "Prova på-kort" för en relativt billig peng. Jag är väl mest intresserad av löpbandet och kanske motionscykeln. Men varför inte slänga sig i bassängen och simma någon morgon?

På onsdagen hoppade jag upp på löpbandet och körde hyggliga 8km. Inte i något direkt mördartempo utan som snabbast höll jag mig till 4.45-tempo. Vaden kändes bra. Och någonstans vill jag tro att just löpband är bra för vaden. Jämn yta och kontrollerad hastighet.

Idag blev det 25km på motionscykeln där. Lite stegrande och fallande motstånd. Det blev en ordentlig genomkörare i alla fall. Tänkte låta vaden vila från löpning efter tre dagar i rad. I morgon blir det hel vila efter pass fem dagar i sträck nu. I stället blir det Grönen och Håkan Hellström. Inte fel det heller.

Inga kommentarer: