fredag, november 21, 2008

Starkt pass

Igår fick jag sällskap av Janne igen. Vägarna var isbelagda så tempot fick hållas relativt lugnt. En öppning på 4.50.61 lovade gott. Tanken var att köra en 7km runda eftersom jag två dagar innan fick ihop en 10km runda.

När vi kom igenom edsbergsparken och upp till vallen kändes det fortfarande riktigt bra. Upp genom alla trappor och backen genom vallen. Starka ben pinnade på. Och så fortsatte det att kännas hela vägen fram till sista backen. Den där som varar i närmare 800m.

4.29.24 klockades sista km på. Och trots att pulsen var lite högre än under övriga passet så kändes det riktigt bra. Pulsen rusar alltid iväg när passet är klart, eftersom det är en lång stigning. Så att kolla pulsen efter passet blir lite missvisande.

I vilket fall som helst. 10km i tisdags i närmare 4.40 fart och 7.2km igår i 4.45 fart känns fint. Senan har känts helt okej och benen börjar tycka att 10km inte är så mycket att komma med.
Nu är det 20 min innan jag ska vara på arbetet, och jag misstänker att rutan behöver skrapas. Så det är hög tid att palla sig iväg. Det är fredag idag. Och det är alltid bra.

Inga kommentarer: