onsdag, november 26, 2008

Ofrivillig fartlek

Dagens pass bestod av en 10 km runda. Det är på den nivån jag lagt träningen just nu. Och så kommer det att fortsätta resten av veckan och troligtvis nästa också. Efter det får jag utvärdera vad senan säger och förhoppningsvis lägga på nån km på varje pass.

Idag i alla fall. Vädret är mildare och snön har börjat smälta. Vilket på ett sätt är förbannat tråkigt. Men rent löpmässigt ändå okej. Men just nu, när det är lite halvslask så är det nästan värst. Inte bara är det blött. Det är är lös modd som man bara halkar omkring i.

Ibland blir det till och med lite fartlek. Bitvis har snön smält och asfalten visar sig. Och då blir fästet bättre, vilket gör att farten höjd lite ofrivilligt. Om man nu inte vill leka lite och trycka på lite extra där det går. Så småningom måste det ändå vara dags för lite högre farter.

Och på tal om fart. 46.02.67 var den idag. 4.36 fart. Sista 2km var riktigt tunga. Kändes som att jag stod stilla i sörjan på vägen. Men ändå en fin avslutning på 4.40 på sista km. Allt pekar verkligen åt rätt håll just nu. För inte bara kändes senan bra idag. Jag hade dessutom ingen stelhet efter förra passet, då jag inte la upp foten i högläge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter rätt mycket om man ökar med någon km varje pass. Fast det beror väl på hur många ökningar du ska göra.