måndag, november 24, 2008

Ännu mera snöpulsning

Träffade Janne på parkeringen utanför jobbet idag. Fick leta lite efter bilen innan jag hittade den under all snö. Men till slut kom den fram och kläderna kunde åka in i bilen. Var helt säker på att jag hade klockan runt armen, men när det var dags att sticka iväg var den inte där. Bittert, men inte så mycket att göra, men än att önska sig en ny.

Plogningen var lite lagom bra i området, så det blev en hel del pulsning idag också. Men var det så Gunder Hägg tränade vintertid, så kan det inte vara helt fel.

9.5km blev det idag. På 45.04.32. Snabbare gick nog inte att köra på när det är sånt här underlag. Men samtidigt är det ett helt underbart väder. Man blir verkligen gladare av all snö. Tyvärr beräknas den vara borta igen om några dagar. Ännu en bra sak med att bosätta sig i Umeå.

I vilket fall som helst. Hygglig start på veckan. Där målet är över 35km på fyra pass. Och ett test till. Jag hade inte foten i högläge efter passet, så vi får se om det är stelt i morgon bitti. Annars är det ett steg framåt till.

Och så till det mest positiva. När jag kom hem. Låg klokcan vid sängen. Måste ha tagit av den i natt utan att ens tänka på det. Så nu behöver jag igen ny. Tur det, med tanke på min ekonomi.

Inga kommentarer: