torsdag, januari 09, 2020

Skriver folk blogg fortfarande?

Jag hittade en gammal tråd på jogg.se som handlade om träningsbloggar. Klickade lite sporadiskt på några stycken. Av kanske 20 stycken jag tittade på så var det en av dem som var aktiv. Alla andra tog slut där någonstans mellan 2011 och 2015. Skriver folk bloggar fortfarande? Finns det något som helt intresse av att egentligen följa någons träning? Kanske är det mera en egen slags träningsdagbok numera. För framtiden.


Streaken med träning är intakt. 12 passet i rad nu. Nästan varannan dag löpning/styrka. Försöker vara klok och hålla igen löpningen, även om det känns bra. Det har dock uppstått någon liten irritation. Under hälen på vänsterfoten. Hälsporrekänsla. Kul. Precis vad jag önskade mig det här året. Jag tror det kommer från att jag går omkring utan skor på jobbet numera.


Skorna är på nu. Gjutna ilägg i skorna. Styrkeövningar för foten. Tror jag har det under kontroll. Inga känningar i går under löppasset. Stack iväg direkt efter jobbet. För varje dag som går så blir vägarna ändå lite lite mindre halkiga. 10km var planen. 10km blev det.


I slutet av passet kom jag in på en grusväg. Den var helt fri från is och såg så förbannat inbjudande ut så farten drogs upp direkt. 4.24 och 4.17 gick de två sista km på. Kändes fantastiskt att få trycka på lite utan att halka ett halvt steg bakåt hela tiden.


Idag blev det lunchträning. En riktig lyxsak jag numera kan göra. Får återkomma om det. FMTK - 600 reps blev passet. Svetten rann. Pulsen upp. Jobbet gjort.





Inga kommentarer: