tisdag, januari 21, 2020

4x2000 [4.08]

Ny vecka. Nytt kvalitetspass. Efter att förra veckan fått avbryta intervallpasset så tog jag revansch i helgen. Planen som var uppsatt löd: 4x2000m i 4.08-fart med 1km joggvila i 4.45-fart. Sagt och gjort och jag stod redo på bandet kl 08.00.


5 km uppvärmning. Det går sjukt långsamt och segt. När intervallerna drar igång och känns lätt så försöker jag kontrollera mig att inte höja farten. 4.08 var det bestämt. 4.08 skulle det bli.
Alla fyra loppen löpte på hur fint som helst. Kändes som det där var en bra tröskelnivå för mig just nu. Hade kunnat mäkta med flera 2000:ingar till.


Nu gäller det bara att hålla i det här. Långa intervaller eller tempo en gång i veckan. Nu i helgen är planen 7-8km tempo alternativt 8x1000m. Inte för snabbt.


Avslutade veckan med att springa hem från andra sidan stan. Åtta grader kallt och med enorm huvudvärk. 15km blev det och veckan bjöd totalt på 53km.

Inga kommentarer: