söndag, april 03, 2011

Slut på tusingar

Dessto mer distans (Ha!) jag får till 30km passet dessto mer missnöjd blir jag. Det är konstigt. Här drar jag in riktigt fina 2.12.37, men jag är missnöjd ändå. Jag hade velat vara piggare på sista 4km än jag var.

Nåväl. Om jag släpper det där nu och går vidare med veckan som varit. Fredagen skulle avsluta grundträningens kapitel med tusingar. Det här gången 10st med 60'' vila. Det gick helt åt helvete. Fick slita som ett djur redan på första och var på väg att omvandla passet till lugn distans i stället. Men jag krigade på och fick till slut ihop 7st på ett snitt på 3.24.14. Inte mycket att hänga i granen, men det fick duga.

Lördagen bjöd på dubbelpass. 13km på morgonen innan avresa till Janne i Avesta för ett lugnt 13km pass till. Och så avslutade jag veckan idag med ännu lugnare 16km. Fick ihop fina 120.45km på sju pass (en vilodag) och en delad andra plats på "10-i topp listan".

Nu går det neråt igen. Medelvecka och sen lätt vecka innan det blir dags att höja upp för sista gången innan maran. Men från och med nästa vecka är det alltså inga tusingar, utan nu kör jag igång med lång backa i stället. Inte mycket roligare det, men riktigt viktigt.

Inga kommentarer: