fredag, mars 27, 2020

Keep on running

Senaste tiden har det varit lite strul med kroppen. Jag har inte varit sjuk. Men jag har heller inte varit frisk. Det är någonting som ligger och spökar där inne. Utan att bryta ut. Och det är fruktansvärt irriterande.
Det blev helvila i helgen men när det inte hjälpte så började jag röra på mig lite smått i veckan. Kort jogg på 6km och några kortare FMTK styrkepass. Kroppen blev varken bättre eller sämre av det.

Igår öppnades det upp för lite löpning utan tidpress på kvällen. Jag tog chansen att åka till Iksu och testa. Inga planer på varken fart eller distans.
Jag började rulla på. 5km i lugn fart. 25.00. Inga konstigheter.
Höjde farten lite. Andra femman gick på 23.30. Fortfarande oberörd. Började planera i huvudet. Kanske 15km. Och så testar jag att dra på lite sista femman.

Benen rullade på fint och jag klockade den på 21.17. Det som väntade nu var en nervös väntan på hur kroppen ska svara på det här. Kommer jag vara dyngförkyld i morgon? Kommer halsen bli värre?

När klockan ringde i morse kände jag efter. Förutom att jag var extremt trött så kändes kroppen bra. Inte fläckfri. Men inte värre än innan. Så jag tänker att jag kör på. Lättare jogg i eftermiddag. Utomhus. Och så en plan på lite snabbare tusingar på lördag. Kanske 6st på 3.50.

Men först lite jobb. Några timmar kvar. Och i öronen alterneras Winnerbäck och podd med LG och Peppe.

Inga kommentarer: