måndag, mars 02, 2020

10x1000 = sjukdom?

Det blev en mental smäll att de passen som gått så fantastiskt bra inte riktigt räknades längre. Så i lördags, då klev jag in på Iksu igen. På ett annat band och tänkte att jag skulle dra av samma pass. 10x1000m med 60'' ståvila.


Utgångsfarten lade jag på 4.04. Kanske lite högt men jag tänkte spänna bågen ordentligt. De fyra första flöt på fint. 4.04 - 4.04 - 4.04 - 4.04. Inga konstigheter.
Femte och sjätte loppet. Höjde ett snäpp. 4.02 och 4.03. Fortfarande låg puls och pigga ben.


Mer än halvvägs nu. Sjunde. 4.01. Tre kvar och nu fick det bära eller brista. 3.59. Allt lika kontrollerat som om det vore det första loppet.


Åttonde. 3.56. Fan va roligt det är att springa snabbt. Och så ut på sista loppet. 3.51. Underbart. Ett snitt strax under 4.01 och en hel del krafter kvar. Dessutom på ett band som inte är känt som allt för snällt. Hoppas jag.


Vaknar upp dagen efter. Täppt i näsan. Ont i huvudet. Seg i kroppen. Är det förklaringen till att det gick så bra i lördags? I våras körde jag ett liknande pass. Snittade strax under 4-fart. Blev sjuk efter.


Sportlov den här veckan. Hade planer på att kunna springa en hel del. Både långt, snabbt och mycket. Blir nog vila i dag i alla fall. Hoppas vara piggare i morgon.



Inga kommentarer: