onsdag, mars 18, 2020

Backe på bandet

Nu sitter vi här i tider där Covid-19 härjar runt om i världen. Saker är oklara. Jävligt oklara. Men en så länge är jag frisk. Eller. Ja, relativt frisk i alla fall. Träning 11 dagar i sträck nu. En bra rutin är lagd.

Önskar få till lite längre distanspass bara men det är svårt att hinna så mycket mer än 10km på luncherna. Den största mängden läggs på helgerna. Så det är väl egentligen där rapporten får hamna.

För tre veckor sedan körde jag backe på bandet. 8x600m med 5% lutning. Höll 4.24 fart upp och joggade långsamt 400m ner.
Det var ett lagom tufft pass. Men jag ville ha lite hårdare. Det skulle kännas mer i benen. Så inför förra helgen höjde jag ribban lite.

8x600m med 6% lutning. 4.22-fart upp. Visst kändes det lite tungt de sista 2 loppen, men inte alls så där som jag hade hoppats på. Om två veckor är de dags igen för backe. Får se om jag ska dra upp farten eller lutningen. Kanske har jag även tur att kunna köra ordentligt ute då. Isen smälter på vägarna, men det går långsamt.

Så även om folk i världen sitter i karantän. De är sjuka. Gränser och affärer stänger ner. Då gäller det att fortsätta hålla rutinen så länge det går. Plötsligt kanske jag också ligger där och har blivit smittad.
Men tills dess. Då springer jag vidare.

Inga kommentarer: