tisdag, augusti 11, 2020

Efter semestern

Semestern 2020 har passerat. Jag sitter återigen vid mitt skrivbord och trycker på tangenter. Skönt på ett sätt. Mindre skönt på andra sätt. Men kort sammanfattning av semestern. Ur träningssynpunkt så klart. Jag har kört på helt galet bra. Inte så mycket löpning som jag önskat. Men alternativ träning har det varit gott om. Strax innan semestern började högg det till i vaden under ett tempopass. Började rehab och joggade. Fungerade lagom bra. Fick ta några veckor helvila frånlöpningen. Malde cykel och simning. Men sedan började jag smyga in lite jogg. Först 2-3km. Lugnt. Sedan 5-6km. Varvade med myrlöpning, cykel,crosstrainer och lite simning. Och så de där tåhäven i trappan. Veckorna rullade på. Inte ett pass missades. Varje vecka 1-2 myrpass. I regn och i sol. Allt fråndistans på myren till 8x4' med 90'' vila och 30x30'' med 20'' vila. Det senare fick jag till och med med mig den äldsta sonen. Han som, precis som jag, klarat av utmaningen med 124 gånger upp för skidbacken. Så det har rullat på bra. Förra veckan hade jag ett pass som var på 14km. Det går lite för fort, det vet jag. Ska inte ligga där i 4.30-fart. Helt onödigt. Men det känns bra. Och då är det svårt. Igår var det första vilodagen sedan 1:a juli. Idag blir det lunchträning. 10km jogg. Ska försöka hålla nere farten.

Inga kommentarer: