tisdag, augusti 24, 2010

Cykeljävel

Nu har det gått tio dagar sedan jag lagon förbannad passerade mållinjen på midnattsloppet. Det tog fyra dagar innan jag kunde gå normalt med foten. Men redan två dagar efter loppet hoppade jag in på gymet och bosatte mig på cykeljäveln.

Har kört på bra på cykeln under den senaste veckan. Blandat lite med distanser kring 20-40km och lite intervaller. I torsdags blev det 8'-7'-6'-5'-4'-3'-2'-1' med två minuters vila. Och i lördags blev det 5x4km (7.27-7.24-7.27-6.25-7.22) med 3' vila. Det sistnämnda passet var väl det ända jag verkligen fått slite för att köra. Annars är det svårt att ta ut sig på samma sätt som på löpningen.

Den här veckan blir det fortsatt cykling. Tyvärr. Innan jag i början på nästa vecka ska prova jogga några lugna korta km. Börja med 2-3km för att testa om senfästet bestämt sig för att vara på min sida.

Inga kommentarer: