tisdag, april 29, 2008

En fundering

Nu har jag äntligen lite tid för att sitta här och skriva. Det finns egentligen inte speciellt mycket att uppdatera, men det har blivit några pass sedan passet ute i vallentuna.

Det senaste passet. i fredags, blev kanske en liten miss i planeringen. Då jag egentligen skulle hålla kring 4.45-5.00/km på mina pass, så öppnade jag första km på 4.14. Utan att ens tänka på att det gick fort.
Andra km gick på 3.56. Och det var kanske inte så genomtänkt. Dagen efter var senan väldigt stel och de små knutarna vid ärret kändes större än tidigare.

Så sedan dess har det blivit några extra dagars vila, och redan på söndagen kändes senan helt normal. Och nu efter ytterligare två dagars vila från löpning kändes ingen stelhet alls på morgonen, samt att svullnaderna är betydligt mindre.

Nu funderar jag på om jag ska låta löpningen vila lite till. Resten av veckan, kanske lite längre. Även om det motsäger vad Dr. Gustafsson har sagt. Men jag nu provat med 2km varannan dag i nästan två månader, utan att det blivit någon större skillnad. Så något måste jag prova.

I morgon ska jag coacha Janne som kommit in på banan nu. Börjat med intervallerna på bana. Och på med spikskorna. Avundsjukan växer än mer. Kanske kommer det vara så att det inte går att hålla sig från att jogga lite i morgon ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har älvorna slutat dansa?
Saknar din andra blogg

Glenn sa...

Älvorna har inte slutat dansa. De vilar. Älvorna fick för mycket i huvudet och lyckades inte riktigt hålla huvudet ovanför ytan. Men de kommer tillbaka. Tids nog kommer de tillbaka.