fredag, mars 14, 2008

Springa mera

Nu har jag varit hos Dr. Gustafsson igen. Och kanske fick jag ett svar som jag väntade mig. Samtidigt fick jag ett helt otippat svar. Att det har börjat läka i senan förstod jag också. Men i stället för att vila ett tag till så fick jag order om att springa mera. Inte bara 4-5km en gång i veckan. Utan i stället ska jag köra lite kortare. Kanske 1-2km varannan dag.

Det för att få igång läkningsprocessen lite till. Så blodcirkulartionen sätts igång. Vävnader ska läka.
Så det känns fortsatt bra. Idag blev det alltså ett joggpass på 1km. Det känns lite fånigt att dra på sig kläderna för 1km. Men det ska göras innan de långa passen går dra igång.

På söndag blir det lite jogg borta i Sumpan. Tävlingspremiären är här. För andra i alla fall. Och jag ska dit och kolla/coacha.

Inga kommentarer: