söndag, mars 30, 2008

Nu pekar det åt rätt håll igen

Febern har försvunnit. Nu är det bara att köra vidare. Ta upp kampen med senan igen. I fredags blev det ett 2km pass [9.56.88] och idag blev det ett 2km pass [9.33.32].

Under fredagspasset ömmade det en hel del i senan kring halva distansen. Men det släppte ett tag senare. Och efter passet började det klia en massa kring ärret. Jag antar att det är blodcirkulationen som sätter igång läkningspricessen igen.

Idag under passet, så kände jag ingenting i senan. Den kändes helt perfekt. Det enda problemet var att inte dra upp för högt tempo. Jag hade 4.40.00 på sista km, den som går uppför. Och även om det är en löjligt långsam fart egentligen, så vet jag inte om min sena är riktigt reda för den än.

Så just nu känns det fint. Allt verkar gå åt rätt håll, och det är väl bara att fortsätta med de här korta passen varannan dag. I någon vecka till. Sedan blir det kanske en liten höjning.

Inga kommentarer: