onsdag, februari 06, 2008

Uppe på 5km

Nu blev det en höjning på distansen. 5km joggades idag, med en reletivt fin avslutning på 4.27 på sista km.

Fötsra km kändes lite stel i senan. Mest kring ärret. Men de efterföljande km kändes bra. Inga steg på tårna direkt, men ett hyfsat rytmiskt steg ändå.

Det som oroar lite är det där klumpen precis ovanför nedre hälsenefästet. Där ömmar det fortfarande en del när jag känner med fingrarna. Och jag går fortfarande runt och hoppas att det är för att Dr. Gustafsson brände där och att det tar längre tid att läka. Dum som jag är dokumenterade jag inte rehaben efter förra operationen, så jag kommer inte ihåg om det var naturligt.

Det har ändå bara gått sju veckor sedan operationen. Så jag får ge det några veckor till innan jag hör av mig till idrottskliniken.

1 kommentar:

Puma sa...

Vadå, en mara på löpband är väl jättekul? :-)
Jag gillar att göra saker bara för att. Löpbandslöpning är skittrist - just därför vill jag göra det. Rent konkret har jag sagt till mig själv att jag måste jobba på min mentala styrka, så varför inte 42km på löpband? Ska nog testa en halvmara först bara för att jävlas med mig själv lite...