söndag, augusti 03, 2014

Ännu en vad

Semestern lider mot sitt slut. Det har varit en bra semester. En riktigt bra semester. Nu behöver jag inte gå in på alla utflykter, resor och aktiviteter här. Utan jag kan lägga fokus på löpta km. På hårda och lätta pass. För det har varit en bra sommar även ur träningssynpunkt.

Jag gick upp från 3 mil i veckan till 5 mil. Lyckades hålla det i stort sätt varje vecka. Det har länge varit runt 30 grader varmt. Så i bland har jag gömt mig inne på gymmet för att få till lite hårdare pass utan att tuppa av.

Det har gått riktigt bra. Även om en del pass kännts riktigt tunga med tanke på värmen. Men jag har hela tiden vetat att det kommer att släppa. Och i början på veckan så gjorde det så. 15 lätta km. Hade kunnat fortsätta hur länge som helst kändes det som.

Jag hade två-tre pass där ingenting på hela kroppen gjorde ont. Ren magi. Men givetvis ska det inte få vara så speciellt länge. Den andra vaden. Den vänstra. Högg till för några dagar sedan. Under ett lugnt distans pass. Jag väntade någon dag. Provade. Pang. Igen.

Förhoppningsvis är det samma sa jag haft under våren med den högra vaden. Då kunde jag jogga vidare. Rulla på en foam roll och göra lite övningar. Nu har jag beställt en egen så jag inte behöver åka till gymmet för att rulla. Så jag hoppas det ska bli ordning på vaden snabbt.

Återkommer snart. Hoppas jag.

Inga kommentarer: